Rejestr zmian
Szczegóły informacji
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stare Kurowo”
Status: rozstrzygnięty
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Stare Kurowo
Finansowanie: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Nr UZP: nie dotyczy
Termin składania ofert / wniosków: 2014-05-23 09:30:00
Miejsce złożenia oferty: Sekretariat Urzędu Gminy Stare Kurowo, ul. Daszyńskiego 1, 66-540 Stare Kurowo
Ogłoszono dnia: 2014-05-15 przez Artur Bieniek
Treść:
Stare Kurowo, 14.05.2014 r.
RI.6232.1.2014.ABie
Wg rozdzielnika w aktach sprawy
Zaproszenie do składania Ofert:
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Stare Kurowo”
- Zamawiający
Zamawiający
|
Gmina Stare Kurowo
|
Adres
|
ul. Daszyńskiego 1, 66-540 Stare Kurowo
|
REGON
|
210966786
|
NIP
|
599-00-18-911
|
Osoba upoważniona do kontaktów
|
Artur Bieniek
|
Telefon
|
95 76 15 052
|
Fax
|
95 76 15 102
|
e-mail
|
artur.bieniek@starekurowo.pl
|
Strona www
|
bip.wrota.lubuskie.pl/ugstarekurowo
|
- Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Stare Kurowo w 2014 roku.
- Określenie przedmiotu zamówienia:
- Wykonanie prac związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych), pochodzących z pokryć dachowych budynków położonych na terenie Gminy Stare Kurowo w zakresie:
- demontażu wyrobów zawierających azbest, tj.:
- rozbiórka pokrycia dachowego z płyt zawierających azbest,
- zabezpieczenie odpadów azbestowych po rozbiórce zgodnie z obowiązującymi przepisami – foliowanie,
- załadunek odpadów azbestowych i ich transport na składowisko odpadów niebezpiecznych,
- unieszkodliwienie odpadów poprzez ich zeskładowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych,
- oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego.
Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest dla ww. zadania, została określona przez Zamawiającego na około: 180 m2
- odbioru odpadów zawierających azbest, tj:
- zabezpieczenie odpadów azbestowych po rozbiórce zgodnie z obowiązującymi przepisami – foliowanie,
- załadunek odpadów azbestowych i ich transport na składowisko odpadów niebezpiecznych,
- unieszkodliwienie odpadów poprzez ich zeskładowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych,
- oczyszczenie terenu z pyłu azbestowego.
Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest dla ww. zadania, została określona przez Zamawiającego na około: 1316 m2 (płyty faliste).
- Wykonawca po podpisaniu umowy otrzyma od Zamawiającego wykaz nieruchomości, na których będzie dokonana usługa związana z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest (płyt azbestowo-cementowych), przy czym Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji zadania wykaz może ulec zmianie.
Przewidywana ilość nieruchomości to około 10.
- Masa odpadów azbestowych oszacowana została na podstawie powierzchni dachowej. Przyjmuje się, że 1 m2 pokrycia azbestowego waży 14 kg.
- Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia daty i godziny wykonania usługi, o której mowa w punkcie 1, z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Termin wykonania prac powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do dnia 31.07.2014 r.
- Wykonawca zapewni organizację i zabezpieczenie placu robót.
- Wykonawca przy realizacji robót obowiązany jest do przestrzegania przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r., nr 71, poz. 649).
- Transport odpadów zawierających azbest, winien odbywać się zgodnie z przepisami
o przewozie towarów niebezpiecznych. - Usuwane odpady zawierające azbest należy zdeponować na składowisku odpadów zawierających azbest wskazanym w „Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017, z perspektywą do 2020 roku”.
- W czasie odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację odbiorową:
- karty przekazania odpadu na składowisko odpadów niebezpiecznych;
- pisemne oświadczenia właścicieli posesji objętej projektem, stwierdzające:
- uporządkowanie terenu po wykonaniu usługi,
- brak wyrządzenia szkód, w czasie realizacji usługi,
- zakończenie usługi w terminie,
- protokół przekazania wyrobów azbestowych Wykonawcy, przez właścicieli nieruchomości.
- Każdy właściciel posesji będzie potwierdzał szacunkową ilość odpadu protokołem przekazania wyrobów azbestowych Wykonawcy.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą, za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.
- Zadanie będzie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej. - Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego.
- Sposób obliczenia ceny:
- Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę netto i brutto
za wykonanie przedmiotu zamówienia oraz podać wysokość stawki podatku VAT. - Jedynym kryterium oceny ofert będzie najniższa cena brutto za wykonanie pełnego zakresu przedmiotu zamówienia.
- Cena oferty musi uwzględniać wszystkie zobowiązania dotyczące wykonania zamówienia publicznego (demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie azbestu) i musi być podana w polskich złotych cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem podatku od towarów i usług (VAT), do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena podana w ofercie powinna obejmować wyłącznie koszty związane
z wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz warunkami stawianymi przez Zamawiającego. - Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą
w złotych polskich. - Cena może być tylko jedna; nie dopuszcza się wariantowości cen.
- W niniejszym postępowaniu jedynym kryterium, którym będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty będzie cena.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty.
- Termin i miejsce wykonania zamówienia: od podpisania umowy do dnia
31 lipca 2014 r.
- Termin i miejsce składania ofert:
Do dnia 23.05.2014 r. do godziny 09:30 w Sekretariacie Urzędu Gminy Stare Kurowo, ul. Daszyńskiego 1, 66-540 Stare Kurowo
- Warunki udziału Wykonawcy:
Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
- Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty:
- Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg załączonego wzoru formularza ofertowego( zał. nr 1),
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualny wydruk z Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej – w postaci oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty,
- Aktualną decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów niebezpiecznych, wydaną przez właściwy organ.
- Kopię umowę podpisaną ze składowiskiem prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest wskazanym w „Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku”.
- Kserokopię posiadanej polisy OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
- Dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej – zostanie ocenione na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania:
- że, prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest wykonane zostaną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest - wg wzoru stanowiącego załącznik 3 do Zapytania,
- spełnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów będą zgodne z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów - wg wzoru stanowiącego załącznik 4 do Zapytania,
- dysponowanie osobami, które ukończyły szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa
i higieny pracy na temat usuwania wyrobów zawierających azbest – wg wzoru stanowiącego załączniki nr 5 do Zapytania,
- Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Uwagi końcowe:
- Planowana do utylizacji ilość ton azbestu może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu, o ile właściciele budynków (Wnioskodawcy), odstąpią od umowy z Zamawiającym lub w sytuacji stwierdzenia w trakcie wizji terenowej przeprowadzonej przez Wnioskodawcę, Wykonawcę i Zamawiającego, różnicy pomiędzy ilościami przewidywanymi, a protokolarnie stwierdzonymi.
- Rozliczanie usługi będzie następować w oparciu o faktyczną wagę (Mg) zdemontowanych, odtransportowanych i zutylizowanych wyrobów zawierających azbest.
- Zamawiający dokona zapłaty należności Wykonawcy usługi, w wysokości określonej wystawioną przez niego zbiorczą fakturą VAT, na podstawie protokołu odbioru końcowego robót.
- Za termin uzyskania efektu ekologicznego przyjmowana jest data przyjęcia odpadów na składowisko uwidoczniona na ostatniej karcie przekazania odpadów.
- Wykonawca zobowiązany będzie do:
- udziału w wizji lokalnej przed przystąpieniem do realizacji usługi; podpisania stosownego protokołu i ustaleniu stanu budynku na nieruchomości Wnioskodawcy;
w protokole zostanie zidentyfikowany: rodzaj i ilości elementów zawierających azbest, - pisemnego zgłoszenia zamiaru przystąpienia do wykonania prac demontażowych organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu pracy, zgodnie z paragrafem
6 ust. 2, ust.3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania
i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649).
- Wykonawca przed realizacją zadania zobowiązany jest przekazywać Zamawiającemu harmonogram zaplanowanych prac.
- Wykonawca zobowiązuje się do naprawy na własny koszt wszelkich szkód powstałych
w wyniku jego prac lub prac Podwykonawcy.
Wójt Gminy Stare Kurowo
(-) Wiesław Własak
Załączniki:
- Formularz cenowo – ofertowy
- Wzory dokumentów.