ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Młodszy asystent rodziny

Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej

Wymiar etatu: 1 etat - system zadaniowy

Ilość etatów: 1 etat

Wydział: Ośrodek Pomocy Społecznej

Data udostępnienia: 2014-08-22

Ogłoszono dnia: 2014-08-22 przez Wioletta Zakrzewska-Jarmuszkiewicz

Termin składania dokumentów: 2014-09-02 00:00:00

Nr ogłoszenia: OPS.111.1.2014

Zlecający: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Kurowie

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która :
     1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o  
    rodzinie lub praca socjalna  lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu 
    pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej roczny staz pracy z
    dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
    udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi i rodziną
      2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest  
          zawieszona ani ograniczona
      3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku  do    
          niej wynika z tytułu egzekucyjnego
      4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne   
          przestępstwo skarbowe
      5) prawo jazdy kategorii B oraz samochód osobowy
 
b. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów z zakresu ustawy o spieraniu rodziny i pieczy zastępczej oraz    
    ustawy o pomocy społecznej
2) umiejętność pracy w zespol
3) dyspozycyjność
4) kreatywność
5) odporność na stres
 

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Ogólny:
1) Trening kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, obejmujący   
     zagadnienia gospodarowania budżetem, oszczędnego gospodarowania mediami, pomoc w  
     załatwianiu spraw związanych z utrzymaniem mieszkania w dobrym stanie.
2) Trening kompetencji w zakresie dbania o zdrowie obejmujący edukacje i trening w
     zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny oraz prawidłowego żywienia i pielęgnacji dzieci.
3)  Edukację i trening w zakresie organizowania czasu wolnego dla dzieci i rodziców
4) Motywowanie do aktywnego uczestniczenia  w życiu szkolnym dziecka, utrzymania
    systemowego kontaktu ze szkołą dziecka.
2. Szczegółowy:
1) Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
  - prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi ( organizowanie czasu wolnego dzieciom,    
    budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności
    wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym dziecka),
- dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby 
    : leczenie i rehabilitacja)
-  gospodarowanie budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne 
    gospodarowanie mediami)
-  wykonywanie prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątanie, 
    zmywanie, gotowanie, prasowanie, remont)
-  pozyskiwanie usług na rzecz domu i rodziny  ( np. związanych z naprawą , załatwianiem  
   spraw urzędowych, znalezieniem pracy , kontaktów ze służbą zdrowia),
-  usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia  i podjęcie pracy, dbałości o  
   edukację i rozwój dzieci.
2) Propagowanie wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego poprzez edukację i 
    trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego.
3) Informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru,  
    dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które 
    napotka i usiłuje rozwiązać ( dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności
    różnych instytucji).
4) Rozszerzenie kontaktów, dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń ( ułatwienie
    klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności;
    stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych
    możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie mu tego np. poprzez towarzyszenie).
5) Prowadzenie dokumentacji ( metryczka rodziny, plany pomocy , protokoły z wejścia do
    rodziny i inne).
6) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań.
7) Inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania degradacji osób, rodzin i grup
    Społecznych.
Działania podejmowane na rzecz rodziny polegają między innymi na:
- diagnozowaniu problemów rodziny poprzez zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą  
   rodziny- wywiad środowiskowy, kontrakt socjalny,
- określeniu wspólnie z rodziną, podstawowych problemów i potrzeb występujących w
   rodzinie,
- zmotywowaniu rodziny do współpracy i działań zmierzających do pokonania problemów,
- sporządzeniu planu pomocy rodzinie z uwzględnieniem metod bezpośredniej pracy z  
   rodziną, zoorganizowanie wsparcia środowiskowego poprzez zaproszenie do współpracy 
   reprezentantów służb i instytucji, zaangażowaniu całej szeroko pojętej rodziny oraz  
   podejmowaniu czynności związanych z realizacją zadań zawartych w planie, przy
   aktywnym udziale rodziny,
- pomocy w poprawie sytuacji rodziny, w szczególności pomocy w usunięciu czynników  
  przeszkadzających w osobistym wychowywaniu dzieci ( rozwiązywanie podstawowych
  problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych, pomocy w zdobywaniu
  umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, wspieranie rodziny w
  uzyskaniu zatrudnienia i podniesieniu kwalifikacji zawodowych), wspieraniu rodziny w
  dążeniu do pokonania problemów, budowanie i utrwalanie w niej wiary we własne siły,
- prowadzeniu poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym
   w szczególności poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz
   udzielania informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe,  
   samorządowe, organizacje pozarządowe,
- współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, właściwymi
   instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i specjalistami
   działającymi na rzecz dziecka i rodziny wymagających wsparcia w celu przeciwdziałania i
   ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych,
- monitorowaniu i wspieraniu procesu zmian, wzmacnianiu i pokazywaniu rezultatów
  własnych osiągnięć, dalsze budowanie postawy aktywnej klienta

V. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,
    2) CV
    3) kwestionariusz osobowy,
    4) kserokopie świadectw pracy,
    5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie zawodowe,
    6) kserokopia dowodu osobistego,
    7) oświadczenie o braku przeciwwskazań w stanie zdrowia pozwalających na
        wykonywanie pracy na stanowisku młodszy asystent rodziny
    8) oświadczenie  o nie pozbawieniu władzy  rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie 
        jest zawieszona ani ograniczona
    9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
        obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  10) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub  
         umyślne przestępstwo skarbowe,
   11) referencje, opinie.
 
 

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2014-09-02 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 02.09.2014r., godz. 12:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy- młodszy asystent rodziny."
c. Miejsce:
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ, UL. KOŚCIUSZKI 77/4, 66-540 STARE KUROWO

VII. Informacje dodatkowe:

 
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Kurowie
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownicze
młodszy asystent rodziny
 
1.Wymiar czasu pracy: 1 etat ( system zadaniowy)- umowa na czas określony
 
2.Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która :
     1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o  
    rodzinie lub praca socjalna  lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu 
    pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej roczny staz pracy z
    dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
    udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi i rodziną
      2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest  
          zawieszona ani ograniczona
      3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku  do    
          niej wynika z tytułu egzekucyjnego
      4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne   
          przestępstwo skarbowe
      5) prawo jazdy kategorii B oraz samochód osobowy
 
    
3. Wymagania dodatkowe:
            1) znajomość przepisów z zakresu ustawy o spieraniu rodziny i pieczy zastępczej oraz    
                ustawy o pomocy społecznej
            2) umiejętność pracy w zespole
            3) dyspozycyjność
            4) kreatywność
            5) odporność na stres
 
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Ogólny:
1) Trening kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, obejmujący   
     zagadnienia gospodarowania budżetem, oszczędnego gospodarowania mediami, pomoc w  
     załatwianiu spraw związanych z utrzymaniem mieszkania w dobrym stanie.
2) Trening kompetencji w zakresie dbania o zdrowie obejmujący edukacje i trening w
     zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny oraz prawidłowego żywienia i pielęgnacji dzieci.
3)  Edukację i trening w zakresie organizowania czasu wolnego dla dzieci i rodziców
4) Motywowanie do aktywnego uczestniczenia  w życiu szkolnym dziecka, utrzymania
    systemowego kontaktu ze szkołą dziecka.
2. Szczegółowy:
1) Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
  - prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi ( organizowanie czasu wolnego dzieciom,    
    budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności
    wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym dziecka),
- dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby 
    : leczenie i rehabilitacja)
-  gospodarowanie budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne 
    gospodarowanie mediami)
-  wykonywanie prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątanie, 
    zmywanie, gotowanie, prasowanie, remont)
-  pozyskiwanie usług na rzecz domu i rodziny  ( np. związanych z naprawą , załatwianiem  
   spraw urzędowych, znalezieniem pracy , kontaktów ze służbą zdrowia),
-  usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia  i podjęcie pracy, dbałości o  
   edukację i rozwój dzieci.
2) Propagowanie wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego poprzez edukację i 
    trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego.
3) Informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru,  
    dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które 
    napotka i usiłuje rozwiązać ( dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności
    różnych instytucji).
4) Rozszerzenie kontaktów, dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń ( ułatwienie
    klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności;
    stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych
    możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie mu tego np. poprzez towarzyszenie).
5) Prowadzenie dokumentacji ( metryczka rodziny, plany pomocy , protokoły z wejścia do
    rodziny i inne).
6) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań.
7) Inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania degradacji osób, rodzin i grup
    Społecznych.
Działania podejmowane na rzecz rodziny polegają między innymi na:
- diagnozowaniu problemów rodziny poprzez zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą  
   rodziny- wywiad środowiskowy, kontrakt socjalny,
- określeniu wspólnie z rodziną, podstawowych problemów i potrzeb występujących w
   rodzinie,
- zmotywowaniu rodziny do współpracy i działań zmierzających do pokonania problemów,
- sporządzeniu planu pomocy rodzinie z uwzględnieniem metod bezpośredniej pracy z  
   rodziną, zoorganizowanie wsparcia środowiskowego poprzez zaproszenie do współpracy 
   reprezentantów służb i instytucji, zaangażowaniu całej szeroko pojętej rodziny oraz  
   podejmowaniu czynności związanych z realizacją zadań zawartych w planie, przy
   aktywnym udziale rodziny,
- pomocy w poprawie sytuacji rodziny, w szczególności pomocy w usunięciu czynników  
  przeszkadzających w osobistym wychowywaniu dzieci ( rozwiązywanie podstawowych
  problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych, pomocy w zdobywaniu
  umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, wspieranie rodziny w
  uzyskaniu zatrudnienia i podniesieniu kwalifikacji zawodowych), wspieraniu rodziny w
  dążeniu do pokonania problemów, budowanie i utrwalanie w niej wiary we własne siły,
- prowadzeniu poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym
   w szczególności poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz
   udzielania informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe,  
   samorządowe, organizacje pozarządowe,
- współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, właściwymi
   instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i specjalistami
   działającymi na rzecz dziecka i rodziny wymagających wsparcia w celu przeciwdziałania i
   ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych,
- monitorowaniu i wspieraniu procesu zmian, wzmacnianiu i pokazywaniu rezultatów
  własnych osiągnięć, dalsze budowanie postawy aktywnej klienta
 
5. Wymagane dokumenty:
    1) list motywacyjny,
    2) CV
    3) kwestionariusz osobowy,
    4) kserokopie świadectw pracy,
    5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie zawodowe,
    6) kserokopia dowodu osobistego,
    7) oświadczenie o braku przeciwwskazań w stanie zdrowia pozwalających na
        wykonywanie pracy na stanowisku młodszy asystent rodziny
    8) oświadczenie  o nie pozbawieniu władzy  rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie 
        jest zawieszona ani ograniczona
    9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
        obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  10) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub  
         umyślne przestępstwo skarbowe,
   11) referencje, opinie.
 
 
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r.              o ochronie danych osobowych (t.j. z 2002 roku Dz. U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm
 
            Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 02.09.2014r., godz. 12:00
Na adres:             
 
                             OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
                                          UL. KOŚCIUSZKI 77/4
                                        66-540 STARE KUROWO
 
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy- młodszy asystent rodziny.
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów  nie będą rozpatrywane.
 
Otwarcie ofert nastąpi w Ośrodku Pomocy Społecznej w Starym Kurowie w dniu 02.09.2014r. o godz. 13:00
 
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 095-781-95-78
Informacje o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Stare Kurowo oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie OPS Stare Kurowo.

Załączniki