Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: OPS.111.1.2014Drukuj informację Ogłoszenie numer: OPS.111.1.2014Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Młodszy asystent rodziny
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej
Wymiar etatu: 1 etat - system zadaniowy
Ilość etatów: 1 etat
Wydział: Ośrodek Pomocy Społecznej
Data udostępnienia: 2014-08-22
Ogłoszono dnia: 2014-08-22 przez Wioletta Zakrzewska-Jarmuszkiewicz
Termin składania dokumentów: 2014-09-02 00:00:00
Nr ogłoszenia: OPS.111.1.2014
Zlecający: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Kurowie
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która :
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o
rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu
pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej roczny staz pracy z
dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi i rodziną
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
zawieszona ani ograniczona
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do
niej wynika z tytułu egzekucyjnego
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe
5) prawo jazdy kategorii B oraz samochód osobowy
b. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów z zakresu ustawy o spieraniu rodziny i pieczy zastępczej oraz
ustawy o pomocy społecznej
2) umiejętność pracy w zespol
3) dyspozycyjność
4) kreatywność
5) odporność na stres
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Ogólny:
1) Trening kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, obejmujący
zagadnienia gospodarowania budżetem, oszczędnego gospodarowania mediami, pomoc w
załatwianiu spraw związanych z utrzymaniem mieszkania w dobrym stanie.
2) Trening kompetencji w zakresie dbania o zdrowie obejmujący edukacje i trening w
zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny oraz prawidłowego żywienia i pielęgnacji dzieci.
3) Edukację i trening w zakresie organizowania czasu wolnego dla dzieci i rodziców
4) Motywowanie do aktywnego uczestniczenia w życiu szkolnym dziecka, utrzymania
systemowego kontaktu ze szkołą dziecka.
2. Szczegółowy:
1) Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
- prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi ( organizowanie czasu wolnego dzieciom,
budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności
wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym dziecka),
- dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby
: leczenie i rehabilitacja)
- gospodarowanie budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne
gospodarowanie mediami)
- wykonywanie prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątanie,
zmywanie, gotowanie, prasowanie, remont)
- pozyskiwanie usług na rzecz domu i rodziny ( np. związanych z naprawą , załatwianiem
spraw urzędowych, znalezieniem pracy , kontaktów ze służbą zdrowia),
- usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia i podjęcie pracy, dbałości o
edukację i rozwój dzieci.
2) Propagowanie wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego poprzez edukację i
trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego.
3) Informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru,
dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które
napotka i usiłuje rozwiązać ( dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności
różnych instytucji).
4) Rozszerzenie kontaktów, dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń ( ułatwienie
klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności;
stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych
możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie mu tego np. poprzez towarzyszenie).
5) Prowadzenie dokumentacji ( metryczka rodziny, plany pomocy , protokoły z wejścia do
rodziny i inne).
6) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań.
7) Inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania degradacji osób, rodzin i grup
Społecznych.
Działania podejmowane na rzecz rodziny polegają między innymi na:
- diagnozowaniu problemów rodziny poprzez zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą
rodziny- wywiad środowiskowy, kontrakt socjalny,
- określeniu wspólnie z rodziną, podstawowych problemów i potrzeb występujących w
rodzinie,
- zmotywowaniu rodziny do współpracy i działań zmierzających do pokonania problemów,
- sporządzeniu planu pomocy rodzinie z uwzględnieniem metod bezpośredniej pracy z
rodziną, zoorganizowanie wsparcia środowiskowego poprzez zaproszenie do współpracy
reprezentantów służb i instytucji, zaangażowaniu całej szeroko pojętej rodziny oraz
podejmowaniu czynności związanych z realizacją zadań zawartych w planie, przy
aktywnym udziale rodziny,
- pomocy w poprawie sytuacji rodziny, w szczególności pomocy w usunięciu czynników
przeszkadzających w osobistym wychowywaniu dzieci ( rozwiązywanie podstawowych
problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych, pomocy w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, wspieranie rodziny w
uzyskaniu zatrudnienia i podniesieniu kwalifikacji zawodowych), wspieraniu rodziny w
dążeniu do pokonania problemów, budowanie i utrwalanie w niej wiary we własne siły,
- prowadzeniu poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym
w szczególności poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz
udzielania informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe,
samorządowe, organizacje pozarządowe,
- współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, właściwymi
instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i specjalistami
działającymi na rzecz dziecka i rodziny wymagających wsparcia w celu przeciwdziałania i
ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych,
- monitorowaniu i wspieraniu procesu zmian, wzmacnianiu i pokazywaniu rezultatów
własnych osiągnięć, dalsze budowanie postawy aktywnej klienta
V. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) CV
3) kwestionariusz osobowy,
4) kserokopie świadectw pracy,
5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie zawodowe,
6) kserokopia dowodu osobistego,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań w stanie zdrowia pozwalających na
wykonywanie pracy na stanowisku młodszy asystent rodziny
8) oświadczenie o nie pozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie
jest zawieszona ani ograniczona
9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
10) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub
umyślne przestępstwo skarbowe,
11) referencje, opinie.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2014-09-02 00:00:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 02.09.2014r., godz. 12:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy- młodszy asystent rodziny."
c. Miejsce:
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ, UL. KOŚCIUSZKI 77/4, 66-540 STARE KUROWO
VII. Informacje dodatkowe:
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Kurowie
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracownicze
młodszy asystent rodziny
1.Wymiar czasu pracy: 1 etat ( system zadaniowy)- umowa na czas określony
2.Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która :
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o
rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu
pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej roczny staz pracy z
dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi i rodziną
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest
zawieszona ani ograniczona
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do
niej wynika z tytułu egzekucyjnego
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe
5) prawo jazdy kategorii B oraz samochód osobowy
3. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów z zakresu ustawy o spieraniu rodziny i pieczy zastępczej oraz
ustawy o pomocy społecznej
2) umiejętność pracy w zespole
3) dyspozycyjność
4) kreatywność
5) odporność na stres
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Ogólny:
1) Trening kompetencji w zakresie prowadzenia gospodarstwa domowego, obejmujący
zagadnienia gospodarowania budżetem, oszczędnego gospodarowania mediami, pomoc w
załatwianiu spraw związanych z utrzymaniem mieszkania w dobrym stanie.
2) Trening kompetencji w zakresie dbania o zdrowie obejmujący edukacje i trening w
zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny oraz prawidłowego żywienia i pielęgnacji dzieci.
3) Edukację i trening w zakresie organizowania czasu wolnego dla dzieci i rodziców
4) Motywowanie do aktywnego uczestniczenia w życiu szkolnym dziecka, utrzymania
systemowego kontaktu ze szkołą dziecka.
2. Szczegółowy:
1) Wspieranie rodziny poprzez konsultacje i działania o charakterze edukacyjnym w zakresie:
- prawidłowego wychowania i opieki nad dziećmi ( organizowanie czasu wolnego dzieciom,
budowanie prawidłowych więzi między członkami rodziny, rozwijanie umiejętności
wychowawczych, aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym dziecka),
- dbania o zdrowie (higiena, pielęgnacja, prawidłowe odżywianie, rekreacja, w razie potrzeby
: leczenie i rehabilitacja)
- gospodarowanie budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, oszczędne
gospodarowanie mediami)
- wykonywanie prac na rzecz domu oraz ich podziału na członków rodziny (sprzątanie,
zmywanie, gotowanie, prasowanie, remont)
- pozyskiwanie usług na rzecz domu i rodziny ( np. związanych z naprawą , załatwianiem
spraw urzędowych, znalezieniem pracy , kontaktów ze służbą zdrowia),
- usamodzielniania się poprzez uzupełnianie wykształcenia i podjęcie pracy, dbałości o
edukację i rozwój dzieci.
2) Propagowanie wzorców prawidłowego funkcjonowania społecznego poprzez edukację i
trening w zakresie obowiązujących norm współżycia społecznego.
3) Informowanie rodziny – wiadomości niezbędne do podjęcia odpowiedniego wyboru,
dostarczanie klientowi informacji związanej z jego życzeniem, typem problemów, które
napotka i usiłuje rozwiązać ( dotyczyć może prawa i administracji oraz działalności
różnych instytucji).
4) Rozszerzenie kontaktów, dostępu do nowych, wzbogacających doświadczeń ( ułatwienie
klientowi nawiązywania kontaktów z innymi, w zależności od jego potrzeb i umiejętności;
stymulowanie podopiecznego do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych
możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie mu tego np. poprzez towarzyszenie).
5) Prowadzenie dokumentacji ( metryczka rodziny, plany pomocy , protokoły z wejścia do
rodziny i inne).
6) Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu powierzonych zadań.
7) Inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania degradacji osób, rodzin i grup
Społecznych.
Działania podejmowane na rzecz rodziny polegają między innymi na:
- diagnozowaniu problemów rodziny poprzez zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą
rodziny- wywiad środowiskowy, kontrakt socjalny,
- określeniu wspólnie z rodziną, podstawowych problemów i potrzeb występujących w
rodzinie,
- zmotywowaniu rodziny do współpracy i działań zmierzających do pokonania problemów,
- sporządzeniu planu pomocy rodzinie z uwzględnieniem metod bezpośredniej pracy z
rodziną, zoorganizowanie wsparcia środowiskowego poprzez zaproszenie do współpracy
reprezentantów służb i instytucji, zaangażowaniu całej szeroko pojętej rodziny oraz
podejmowaniu czynności związanych z realizacją zadań zawartych w planie, przy
aktywnym udziale rodziny,
- pomocy w poprawie sytuacji rodziny, w szczególności pomocy w usunięciu czynników
przeszkadzających w osobistym wychowywaniu dzieci ( rozwiązywanie podstawowych
problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych, pomocy w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego, wspieranie rodziny w
uzyskaniu zatrudnienia i podniesieniu kwalifikacji zawodowych), wspieraniu rodziny w
dążeniu do pokonania problemów, budowanie i utrwalanie w niej wiary we własne siły,
- prowadzeniu poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym
w szczególności poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz
udzielania informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe,
samorządowe, organizacje pozarządowe,
- współpracy z jednostkami administracji rządowej i samorządu terytorialnego, właściwymi
instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i specjalistami
działającymi na rzecz dziecka i rodziny wymagających wsparcia w celu przeciwdziałania i
ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych,
- monitorowaniu i wspieraniu procesu zmian, wzmacnianiu i pokazywaniu rezultatów
własnych osiągnięć, dalsze budowanie postawy aktywnej klienta
5. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) CV
3) kwestionariusz osobowy,
4) kserokopie świadectw pracy,
5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i wykształcenie zawodowe,
6) kserokopia dowodu osobistego,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań w stanie zdrowia pozwalających na
wykonywanie pracy na stanowisku młodszy asystent rodziny
8) oświadczenie o nie pozbawieniu władzy rodzicielskiej oraz, że władza rodzicielska nie
jest zawieszona ani ograniczona
9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
10) oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub
umyślne przestępstwo skarbowe,
11) referencje, opinie.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. z 2002 roku Dz. U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 02.09.2014r., godz. 12:00
Na adres:
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
UL. KOŚCIUSZKI 77/4
66-540 STARE KUROWO
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy- młodszy asystent rodziny.
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert nastąpi w Ośrodku Pomocy Społecznej w Starym Kurowie w dniu 02.09.2014r. o godz. 13:00
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 095-781-95-78
Informacje o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Stare Kurowo oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie OPS Stare Kurowo.