ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Deklaracja dostępności

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-09-22 16:53:41 przez Sylwia Ambrożuk

Akapit nr - brak tytułu

Deklaracja Dostępności
 
  • Oświadczenie w sprawie dostępności
Urząd Gminy w Starym Kurowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugstarekurowo/ strony internetowej Urzędu Gminy Stare Kurowo .
Data publikacji strony internetowej: 10.05.2012 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: strona aktualizowana jest na bieżąco.
 
  • Status pod względem zgodności
Strona internetowa https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugstarekurowo/ jest w pełni zgodna, pod względem technicznym z wytycznymi ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jedynie mogą wystąpić problemy potencjalnie pogarszające dostępność z powodu:
  • braku warstwy tekstowej w skanowanych dokumentach, wprowadzanych przed wejściem ustawy w życie. Warstwa tekstowa obecna jest w aktualnych dokumentach. Starsze dokumenty na bieżąco, w miarę możliwości będą aktualizowane. Dostosowanie w pełni do wymagań prawnych - termin realizacji 21.09.2023 r..
  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
 
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
  • wersję kontrastową;
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu;
  • wyróżnianie odnośników.
  • Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 21.09.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez Urząd Gminy w Starym Kurowie. Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/    z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 14.03.2022 r.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Po stronie poruszać się można za pomocą przycisku TAB – jednorazowe wciśnięcie przenosi kursor o jeden przeskok.
Dostępne skróty klawiaturowe (accesskey):
  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
  • Google Chrome v 80.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Mozilla Firefox v 74.X à lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Internet Explorer v 11.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Opera 67.X à lewy ALT + [litera_skrótu]
  • Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Pod adresem https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugstarekurowo/kontakt/35/ dostępny jest formularz kontaktowy, który umożliwia, po wybraniu w polu Adresat: Janina Januchowska, przesłanie zgłoszenia w zakresie braku dostępności cyfrowej.
Bezpośredni adres e-mail do administratora strony: 
 
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż        w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
  • Dostępność architektoniczna
Siedziba: Urząd Gminy w Starym Kurowie
Miejsca parkingowe: Istnieje możliwość zaparkowania tuż przed wejściem do budynku. W najbliższym czasie miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych będzie oznakowane  kolorem niebieskim.
Dostępność wejścia: wejście do budynku odbywa się schodami (4 schody), jednakże jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ze względu na znajdujący się podjazd dla wózków.
Dostępność komunikacyjna budynku: na parterze zapewniono pełną dostępność dla osób niepełnosprawnych, jednakże ze względu na brak windy nie jest zapewniona dostępność pomieszczeń na pierwszym piętrze. Zapewniono komunikację na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą.
Prawo wstępu z psem asystującym: do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Komunikacja osób niesłyszących lub słabo słyszących:
Urząd Gminy Stare Kurowo informuje, że osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą umówić się na spotkanie z tłumaczem języka migowego.
 
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może wybrać jedną z form kontaktu z Urzędem Gminy:
- e-mail pod adres: 
- telefon pod numer: 95 76 15 052
- tradycyjna drogą pocztową (Urząd Gminy, ul. Daszyńskiego  1, 66-540 Stare Kurowo)
- za pośrednictwem osoby przybranej (tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy) i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty lub osobiście przyjść do siedziby Urzędu i umówić się na spotkanie z tłumaczem języka migowego.
Zgłoszenia należy dokonać na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem. W sytuacjach nagłych prosimy o kontakt telefoniczny.
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza.
O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem Urząd poinformuje zwrotnie na adres e-mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.

Załączniki